Zeeland en het Cultuurfonds Zeeland voor kunstnesten voor (huis)zwaluw, huismus en roofvogels.

Kunstnest boerenzwaluw.

Stichting Landschapsbeheer Zeeland (SLZ) heeft als tussenpersoon budget ontvangen van de Provincie Zeeland en het Prins Bernard Cultuurfonds voor kunstnesten voor (huis)zwaluw, huismus en roofvogels.

Het gaat om een tweetal mussentillen, vier zwaluwtillen, meerdere kunstnesten voor zwaluwen, mussenhotels en roofvogel-/uilenkasten. Voor slechts een aantal van deze nestvoorzieningen was de locatie al voorzien.

We zijn dus nog op zoek naar locaties om deze nestvoorzieningen te plaatsen. Graag horen we of er binnen jullie vogelwerkgroep behoefte is aan dit soort nestkasten en/of geschikte locaties bekend zijn waar ze geplaatst kunnen worden. Voor de nestvoorzieningen geldt wel op = op. Laat het gerust weten via jimmy.pijcke@landschapsbeheerzeeland.nl of 0657015602, ook als er nog vragen zijn.

Daarnaast zoeken we nog buurtbewoners of vrijwilligers die het leuk vinden om de geplaatste nestvoorzieningen (vooral de zwaluw- en mussentillen) te volgen. Ook mensen die hier interesse in hebben, mogen contact opnemen.

Jimmy Pijcke